Monday, February 6, 2012

AL-FATIHAH YUS (@_@)


"BAKAL PENGANTIN LELAKI MAUT"

CHUKAI: Seorang pemuda yang bakal melangsungkan perkahwinan bulan depan maut selepas kereta dinaiki terbabas dan melanggar sebuah pasu bunga besar di tengah pembahagi jalan di Kampung Besut, Kilometer 151, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, di sini, kelmarin.
Dalam kejadian jam 10 malam, mangsa yang juga anak lelaki tunggal, Yus Izha Izzat Khamis, 23, meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di kepala manakala rakan mangsa yang memandu kereta itu cedera di muka dan tangan.

Kejadian dipercayai berlaku apabila kereta dinaiki mangsa bersama rakannya cuba mengelak sebuah kenderaan pacuan empat roda yang mengundur secara tiba-tiba, menyebabkan kereta mereka terbabas dan melanggar pasu bunga besar.
Saksi, Solahuddin Salleh, 33, berkata dia melihat sebuah kereta Proton Satria memecut sebaik lampu isyarat merah bertukar hijau.

“Bagaimanapun, pemandu kereta itu tiba-tiba membrek mengejut sebelum berpusing dan terbalik secara mengiring di atas pembahagi jalan,” katanya.

Sementara itu, rakan karib mangsa, Mohd Shukri Ariffin, 38, terkilan kerana tidak dapat menunaikan permintaan arwah untuk menjadi saksi pernikahan, bulan depan.

“Arwah meminta saya menjadi saksi akad nikahnya bulan depan dan siapa sangka hasratnya untuk menamatkan zaman bujang tidak kesampaian.

“Kali terakhir saya berjumpa arwah jam 3 petang tadi (kelmarin). Bagaimanapun, arwah tidak menunjukkan perubahan pelik.
“Cuma, kami ada berjanji untuk bertemu malam tadi kerana arwah mahu meminjam kabel USB saya. Namun, saya hairan kerana tidak dapat menghubunginya dan mula mengesyaki sesuatu menimpanya.

“Kebimbangan saya terjawab apabila dimaklumkan kemalangan menimpa arwah,” katanya yang ditemui di Bilik Forensik Hospital Kemaman, di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Abdullah Sani Salat ketika dihubungi di sini semalam, mengesahkan kejadian itu.

Katanya, jenazah mangsa dituntut ahli keluarganya jam 2.30 pagi dan dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Bukit Kuang, Kemaman, jam 4 pagi semalam.



*Bersemadilah engkau dengan aman disana wahai sahabatku.....pemergianmu secara tiba2 mengejutkan kami semua.....*
@~~ YUS IZHA IZZAT KHAMIS (1989-2012) ~~@

 ~ALFATIHAH~


:: inilah keadaan kereta yang dinaiki arwah ::

No comments:

Post a Comment